صبحانه‌هایی برای كاهش وزن و تقویت عضلات بدن

باز نشر اختصاصی از مجله ی :

https://kurmanjsara.files.wordpress.com/2011/08/ideal.jpg

اين غذاي جديد كه مي‌خواهيم به شما روش پخت آن را آموزش دهيم در رشد عضلات بسيار موثر است و در عين حال فرم كاملا كلاسيك غذا را هم دارد.

عضلات را پرورش دهيد

 اگر مي‌خواهيد عضلات خود را پرورش دهيد و در مسابقات زيبايي اندام برنده شويد بايد 5 وعده غذا در روز ميل كنيد؛ به خصوص غذايي كه پروتئين داشته باشد. اين غذايي كه ما مي‌گوييم همراه با سوسيس مرغ است و 21 گرم پروتئين دارد. براساس گفته قهرمانان پرورش اندام و متخصصان تغذيه هر 5/1 تا 2 گرم كربن يك كيلو از وزن را كاهش مي‌دهد چرا كه باعث مي‌شود انرژي بيشتري بسوزانيد و سوخت‌وساز بدن را افزايش مي‌دهد. مصرف كربوهيدرات در پرورش اندام بسيار مهم است و كمك مي‌كند تا پروتئين وارد ماهيچه‌ها شود. براي كربوهيدرات بيشتر بايد از سيب‌زميني نيز در اين غذاي درهم و برهم استفاده كرد.


 

زیاده روی نکنید

به‌نظر مي‌رسد اين غذاي لذيذ كه از ماهي و سوسيس تشكيل شده كالري بسياري دارد، يعني حدود 222 كالري و 18 گرم چربي در اين غذا موجود است. اما اين دليل نمي‌شود كه شما اين غذا را آماده نكنيد و خود را از خوردنش محروم كنيد. براي آنكه كالري و چربي كمتري وارد بدن شما شود و ازسوي ديگر عضلات شما نيز رشد خود را داشته باشد، بهتر است ميزان كمي از اين غذا را ميل كنيد. در مجموع نيز متخصصان امور تغذيه اعتقاد دارند اگر از هر غذايي مقدار كمي استفاده كنيد مطمئنا چاق‌تان نمي‌كند و اتفاقا اندامي مناسب نيز پيدا مي‌كنيد. از طرفي ديگر اين غذا كربوهيدرات مورد نياز بدن شما را تامين مي‌‌كند و همان‌طور كه گفته شد سبب مي‌شود سوخت و ساز شما بالا رود و در نتيجه كالري بيشتري بسوزانيد.


ماهی منبع خوبی ازعنصر  روی مورد نیاز بدن است، روی در رشد جسمانی تاثیر فراوان مي ‌گذارد و کمبود آن در دوران بلوغ کوتاهی قد و تاخیر بلوغ جنسی را به همراه دارد. ماهی منبع خوبی از منیزیم است که موجب حفظ فعالیت نرمال ماهیچه و عصب، ضربان منظم قلب و استحكام استخوان ها می‌ شود. همچنین منیزیم در متابولیسم انرژی بدن ، کاهش فشار خون، جلوگیری از حملات قلبی و ثابت نگه داشتن قند خون نقش مهمی دارد.


 مواد لازم:

  •   سير 3 پره
  •   سفيده تخم مرغ 2 عدد
  •   پيازچه 2 عدد
  •   روغن مارگارين يك قاشق چاي‌خوري
  •   سيب زميني 5 عدد
  •   پياز قرمز يك عدد
  •   آرد 2 قاشق چاي‌خوري
  •   آب مرغ 250 ميلي‌گرم
  •   آب سبزيجات 2 قاشق چاي‌خوري
  •   روغن زيتون 4 قاشق چاي‌خوري
  •   نمك و فلفل به ميزان لازم
  •   شير به ميزان لازم

 


مخصوص کاهش وزن :

 

  •   مرغ چرخ كرده 550 گرم
  •    فرني جو 50 گرم
  •    پونه  2 قاشق چاي‌خوري
  •    ادويه يك قاشق چاي‌خوري
  •    گوجه‌فرنگي خشك 2 قاشق چاي‌خوري
  •    سركه بالزاميك 2 قاشق چاي‌خوري

 


برای عضله سازی :

 

  •    ماهي سالمون 55 گرم
  •    سبزيجات خشك شده 2 قاشق چاي‌خوري
  •    سس فلفل  يك قاشق چاي‌خوري
  •    پيازچه  2 عدد
  •    نصف ليمو
  •    گوجه فرنگي يك عدد

 


  • آماده كردن مواداوليه

اگر مي‌خواهيد اين غذا را آماده كنيد، ما براي‌تان يك دستور جادويي داريم تا با استفاده از چاقوهاي تيزي كه در آشپزخانه داريد اين غذا را هرچه سريع‌تر آماده طبخ كنيد. نخست سيب‌زميني‌ها را پوست بكنيد و آنها را حلقه‌حلقه كنيد. سپس آنها را كمي در آب بگذاريد تا خيس شود كه نشاسته آن از بين برود. پس از آن قابلمه‌اي را پر از آب كرده و سيب‌زميني‌ها را به همراه نمك در آب بريزيد تا خوب پخته شود. 12 دقيقه براي پختن سيب‌زميني‌ها كافي است. پس از آن سيب‌زميني‌ها را خوب له كرده و به آن شير اضافه كنيد تا به شكل پوره در بيايد.

  • مرحله سوسيس

جو را حسابي خيس كرده و سپس بگذاريد تا خوب پخته شود. گوجه فرنگي خشك، پونه، پيازچه و سير را خرد كنيد. سبزي خشك، سفيده تخم مرغ، نمك، فلفل و مرغ را به مواداوليه اضافه كنيد.

مخصوص كاهش وزن: پيازچه و سير را خرد كنيد. پس از آن پوست يك ليمو را رنده كرده و به آن اضافه كنيد. سپس آن را به مخلوط غذايي كه پيشتر آماده كرده‌ايد، اضافه كنيد. سپس تمامي آن را در نصف آب ليمو قرار دهيد و ماهي سالموني را كه كباب كرده‌ايد خرد كرده و به مخلوط غذايي اضافه كنيد.

يادآوري: فراموش نكنيد تمامي سبزي‌ها و مواد غذايي بايد به‌مدت 20 ثانيه در مخلوط‌كن خوب مخلوط شوند.

 

  • آب گوشت

پيازها را حلقه كرده و در دماي معمولي بگذاريد و سپس به آن نمك اضافه كنيد، به‌مدت 5 دقيقه روي شعله گاز بگذاريد تا رنگ آن طلايي شود.

حجم‌دهنده: سركه بالزاميك را به پياز خود اضافه كرده و براي 2 دقيقه بگذاريد سرخ شود. آرد را نيز به آن اضافه كرده و 2 دقيقه ديگر روي گاز نگه داريد.

مخصوص كاهش وزن: آرد را خوب تفت دهيد تا سرخ شود، سپس براي 5 دقيقه آن را حسابي در آب مرغ بخوابانيد. گوجه فرنگي و سبزي‌هايي را كه آماده كرده‌ايد به آن اضافه كنيد و با دست آن را خوب هم بزنيد.

  • غذا آماده است

روغن و كره را در ماهيتابه‌اي گرم كنيد. مرغ چرخ كرده را در ماهيتابه بگذاريد تا حسابي سرخ شود. مخلوطي كه با آرد درست كرده‌ايد باز كرده و سپس ماهي، مرغ يا گوشت را در وسط آن بگذاريد و لوله كنيد. آن را در ماهيتابه بگذاريد و اگر ماهي است به‌مدت 7 دقيقه و اگر مرغ است به‌مدت 12‌دقيقه بگذاريد تا سرخ شود و رنگ آن به‌صورت قهوه‌اي درآيد.

پوره‌اي كه پيشتر آماده كرده‌ايد را در بشقاب بگذاريد و پس از آن رول‌هاي خود را به آن اضافه كنيد.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصاتِ خود را پر کنید یا برایِ ورود رویِ نقشک‌ها کلیک کنید:

نشان‌وارهٔ WordPress.com

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر )

عکس گوگل

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: