خراسان شمالی جزء 10 استان برتر كشور در زمينه صنایع دستی

معاون صنایع دستی خراسان شمالی با توجه به تواناییها و ظرفیتها صنایع دستی گفت: این استان جزء 10 استان برتر کشور در این صنعت است.

علی عابدی درنمایشگاه صنایع دستی عضو اکو در استان را یک فرصت مناسب برای معرفی صنایع دستی بومی و اصلی کشور دانست و افزود: با یک نگاه ویژه به صنایع دستی خراسان شمالی تمام نقاط قوت و توانایی استان در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ایران گنجینه متنوع فرهنگها و اقوام مختلف است اذعان داشت: در این نمایشگاه اقوام مختلف با پوشش خاص منطقه خود صنایع دستی بومی و اصیل خود را به نمایش می گذارند.

وی خاطر نشان کرد:با حفظ اصالت صنایع دستی و به روز کردن آن ،باید کاربری جدیدی برای صنایع تعریف شود تا صنایع دستی جایی در خانه های مردم داشته باشد.

معاون صنایع دستی به نقش این صنعت در چرخه اقتصادی اشاره کرد و اظهارداشت:تولید و احیاء صنایع دستی می تواند در ایجاد اشتغال در جامعه موثر واقع شود.

به گفته وی 200 صنعتگر در این نمایشگاه شرکت می کنند که با برگزاری سه دوره آموزشی در هفته فرهنگی اکو صنعتگران با مهر اصالت یونسکو آشنا شده و درباره بازاریابی و تولید ، کار آفرینی و صنایع دستی آموزش های لازم رافرا خواهند گرفت.

عابدی اظهار امیدواری کرد:مردم با استقبال از نمایشگاه و آشنایی با میراث گذشتگان و آموزش و انتقال آن به نسل آینده در حفظ میراث کهن خود بکوشند./ح

بیان دیدگاه