برای مقابله با انواع بيماری های پاییزی

برگرفته از مجله 
دم‌نوش گل‌گاوزبان بنوشيد

براي پيشگيري از ابتلا به زكام و سرماخوردگي و تقويت خود كافي است دم نوش گل گاوزبان را به برنامه هفتگي خود اضافه كنيد.

 به‌عنوان مثال مي‌توانيد هفته‌اي 2‌فنجان گل گاوزبان را در برنامه روزانه خود قرار دهيد و در كنار نوشيدن چاي معمولي يا چاي سبز‌، دم نوش گل گاوزبان بنوشيد و سپس نوشيدن دم نوش گاوزبان را ادامه دهيد و تعداد فنجان‌ها را به 3 تا 4 فنجان در هفته برسانيد. اين نوشيدني كمك مي‌كند تا علاوه بر تعريق كافي بدن، سموم و مواد زائدي كه در بدن وجود دارد و موجب ابتلاي شما به بيماري‌هاي شايع فصل‌هاي سرد مي‌شود، از بدن‌تان خارج شود. 


 

اين شربت را در پاييز هم بنوشيد

حتما با شربت تخم بالنگو آشنا هستيد. بسياري از خانم‌ها از اين شربت در كنار عرق‌هاي گياهي خوش طعم و خوش عطر همچون عرق نعنا يا عرق شاه‌تره در فصل تابستان براي خنك كردن و افزايش نشاط اعضاي خانواده يا مهمانان خود استفاده مي‌كنند و از اثرات مفيد آن مطلع هستند اما شايد كمتر درباره خواص اين شربت گياهي در پيشگيري از ابتلا به سرماخوردگي شنيده باشند. درمانگران طب سنتي ايران نوشيدن مستمر اين شربت را در پيشگيري از ابتلا به سرماخوردگي در پاييز بسيار موثر مي‌دانند. 

پاكسازي يا بخور گياهي

يكي از ساده‌ترين روش‌ها در طب سنتي ايران براي پيشگيري از ابتلا به سرماخوردگي، التهاب‌هاي مجاري تنفسي و حتي عفونت‌هاي سينوسي استفاده از بخورهاي گياهي در طول فصل پاييز و زمستان است. از آنجا كه آماده كردن اين بخورها اصلا كار مشكلي نيست، پيشنهاد مي‌كنيم دست كم يك بار در روز فضاي خانه را با بخورها گياهي پاكسازي كنيد.

 بهترين گياهان دارويي براي تهيه بخور آويشن و بابونه است كه مي‌توان از هر يك از آن‌ها به تنهايي يا در كنار هم براي پاكسازي فضاي خانه استفاده كرد. براي تهيه اين بخور بهتر است ميزان مساوي از هر يك از اين 2 گياه را در 2 ليوان آب بجوشانيد و پس از آن‌كه آب به جوش آمد آن را روي حرارت بسيار كم گذاشته و اجازه دهيد بخار آن در سراسر فضاي خانه پخش شود. اين بخور علاوه بر پيشگيري از ابتلا به بيماري‌ها به‌عنوان يك درمان كمكي مي‌تواند در بهبود سرماخوردگي، زكام و التهاب‌هاي سيستم تنفسي به شما كمك كند. 

سالاد مقوي پاييزي 

براي تقويت سيستم ايمني و دفاعي بدن از همين امروز مي‌توانيد دست به كار شويد. با برنامه‌ريزي مشخص و منظم هر روز از سبزي‌ها و ميوه‌هاي تازه حاوي آنتي‌اكسيدان در رژيم و برنامه غذايي خود استفاده كنيد. به اين ترتيب كه در يكي از وعده‌ها يا ميان وعده‌ها حتما تمامي اعضاي خانواده را به صرف يك سالاد ميوه مقوي گرد هم جمع كنيد. بهتر است از ميوه‌هاي تازه در اين برنامه غذايي استفاده كنيد. علاوه بر اين سبزي‌هايي مانند اسفناج، كلم و هويج را هر روز در يكي از وعده‌هاي غذايي ميل كنيد. اين دستور را در طول فصل‌هاي سرد سال ادامه دهيد به‌ويژه اگر در گروه افرادي قرار داريد كه پاييز از راه نرسيده دچار سرماخوردگي مي‌شوند.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: